팝송이 있는 곳

팝송-Living next door to Alice - Smokie 앨리스 옆집에 살았어요. -스모키

랍비의 숲 The Forest of Rabbi 2023. 3. 21. 14:27
300x250

 

https://www.youtube.com/watch?v=PFq1rdBVnB4

 

Living next door to Alice      --Smokie 앨리스 옆집에 살기--스모키

Sally called when she got the word
샐리가 말을 듣고 전화를 걸었어요
She said "I suppose you've heard about Alice."
샐리가 말했어 "너도 앨리스에 대해서 들었다고 생각하는데“

Well, I rushed to the window, and I looked outside,
음, 나는 창가로 달려가 밖을 내다보았어.
And I could hardly believe my eyes,
그리고 나는 거의 눈을 의심하지 않을 수 없었어.
As a big limousine rolled up into Alice's drive
큰 리무진이 앨리스네 집 차도로 들어갔을 때요

Oh, I don't know why she's leaving , or where she's gonna go
오, 나는 그녀가 왜 떠나는지, 혹은 어디로 갈 것인지 몰라
I guess she's got her reasons but I just don't wanna know,
내 생각에 그녀도 이유가 있겠지만 나는 알고 싶지 않아.
'Cause for twenty four years I've been living next door to Alice
왜냐하면 24년 동안, 나는 앨리스네 옆집에서 살았으니까.

Twenty four years, just waitin' for a chance,
24년 동안, 그저 기회를 기다리면서
To tell her how I'm feeling, maybe get a second glance,
그녀에게 말하기 위해 내가 어떻게 느끼고 있는지, 아마도 다른 시선을
받기 위해
Now I've gotta get used to not living next door to Alice.
이제 나는 앨리네 옆집에 살지 않는 게 익숙해져야 해

We grew up together, two kids in the park
우리는 함께 자랐고, 공원에서 두 아이는

Carved our initials deep in the bark
나무껍질에 우리의 머리 글자를 새겼지.
Me and Alice 나와 앨리스

Now she walks to the door with her head held high,
이제 그녀는 그녀의 머리를 높이 쳐들고 문으로 걸어가네
And just for a moment, I caught her eye,
그리고 아주 잠깐, 나는 그녀의 시선과 마주쳤지
As the big limousine pulled slowly out of Alice's drive.
그 큰 리무진이 앨리스의 집에서 천천히 빠져나갈 때

후렴구

And Sally called back, and asked how I felt,
그리고 샐리가 다시 전화했어. 그리고 내가 어떤지 물었어
And She said "I know how to help, get over Alice."
그리고 그녀는 말했어. "나는 돕는 법을 알아. 앨리스를 이겨내“
She said " Now, Alice is gone, but I'm still here,
그녀는 말했어."이제 앨리스는 가버렸지만 나는 여전히 여기 있어,

And you know I've been waiting twenty for years"
그리고 너도 알다시피, 나는 24년 동안 기다렸어“
And the big limousine disappeared.
그리고 큰 리무진이 사라졌어

후렴구
But I'll naver get used to not living next door to Alice.
그러나 나는 결코 앨리스 옆집에 살지 않는데 익숙해져야 할 거야
No, I'll never get used to not living next door to Alice.
아니, 나는 결코 앨리스 옆집에 살지 않는데 익숙해지지 않을 거야

반응형